Despre psihoterapie

 

Alimentatie in cazul depresiei

Cauze ale depresiei

Depresia este de multe ori legata de ceva stresant, cum ar fi moartea cuiva, pierderea locului de munca sau ruptura unei relatii. Daca nu va simtiti bine cu dumneavoastră si nu aveti pe cineva sportiv care sa va fie alaturi, aceste evenimente pot fi o cauza majora a depresiei, oricât de buna ar fi dieta dumneavoastră. De aceea se recomanda psihoterapia alaturi de modificarea alimentatiei. Exercitiile fizice fac, de asemenea, o mare diferenta in starea dumneavoastră de spirit. Exista cateva dezechilibre nutriţionale care va pot face sa fiti predispus depresiei. Acestea sunt:

  • - Acizi grasi - aveti nevoie de Omega 3?
  • - Nivelul homocisteinei - este prea ridicat, este corectat cu vitamina B?
  • - Nivelul de serotonina - are nevoie de stimulare cu aminoacizi?
  • - Nivelul zaharului din sange - este intre limitele normale?
  • - Crom - aveti suficient din alimentatie?

Mariti nivelul de grasimi esenţiale din corp

Cel mai bogat aliment in grasimi esenţiale este pestele. Cercetarile au aratat ca, in funcţie de cat de mult peste se mananca intr-o tara, se modifica si incidenta depresiei printre locuitorii ei. Exista un anumit tip de omega 3 numit EPA care pare sa fie cel mai performant anti-depresiv natural iar cercetările facute au confirmat efectele sale. Exista in comert capsule cu ulei de peste bogat in acest tip de omega 3 si, pe langa efectul asupra depresiei, mai reduc si riscul apariţiei bolilor cardiace, reduc durerile articulare si pot imbunatati memoria si capacitatea de concentrare.

Mariti aportul de vitamina B

Persoanele cu un nivel scăzut in sange al vitaminei B acid folic sau cu un nivel crescut al proteinei numita homocisteina (semn ca nu aveti suficienta vitamina B6, B12 sau acid folic) au sanse mai mari sa sufere de depresie si sanse mai mici sa obtina rezultate pozitive de la medicamentele anti-depresive.

Un nivel crescut al homocisteinei, o proteina toxica din sange, dublează sansele unei femei de a suferi de depresie. Nivelul ideal este sub 6 si cu siguranţa sub 9. Nivelul mediu este de 10-11. Riscul de depresie se dublează atunci cand nivelul este peste 15. Cu cat este mai mare nivelul de homocisteina, cu atat mai probabil este ca acidul folic sa va ajute.

Acidul folic este unul dintre cei sapte nutrientI - ceilalţi fiind vitamina B2, B6, B12, zincul, magneziul si TMG - care ajuta la normalizarea homocisteinei. Deci face sens sa va ajutati si prin a manca alimente organice, fructe, legume, nuci si seminte (cu un nivel ridicat al acestor nutrientI), precum si prin a lua suplimente de multivitamine.

Stimulati secretia serotoninei cu ajutorul aminoacizilor

Serotonina este facuta in creier si corp din aminoacidul numit 5-HTP, care este la randul lui facut din alt aminoacid numit triptofan. Amandoua pot fi găsite in dieta, triptofanul gasindu-se in multe alimente bogate in proteine, cum ar fi carne, peste, fasole si oua.

Exercitiile fizice, lumina soarelui si diminuarea nivelului de stres sunt de asemenea factori ce ajuta la stimularea serotoninei.

Echilibrati-va nivelul zaharului din sange

Exista o legatura directa intre dispoziţie si echilibrul zaharului din sange. Toate mâncărurile ce conţin carbohidrati sunt descompuse ulterior in glucoza iar creierul nostru funcţionează cu ajutorul glucozei. Cu cat este mai dezechilibrat aportul de sange, cu atat mai instabila va fi dispoziţia. Dulciurile in cantitati mari vor avea ca rezultat varfuri si caderi ale nivelului de glucoza din sange. Simptome ca asta se întâmpla pot fi: ameţeala, iritabilitate, insomnie, transpiratie excesiva (mai ales noaptea), capacitate scăzuta de concentrare si memorare, sete excesiva, depresie, tulburari digestive, vedere incetosata. De vreme ce creierul depinde de un aport constant de glucoza, nu este deloc surprinzător actul ca zaharul este in legatura cu un comportament agresiv, anxietate si depresie, ameţeli.

Cantitatile mari de zahar si carbohidrati (însemnând paine alba, paste, orez si majoritatea mâncărurilor procesate) sunt legate de depresie pentru ca aceste mâncăruri nu numai ca nu furnizează decat foarte putini nutrienti, dar folosesc si vitaminele B, atat de utile pentru starea de bine. Transformarea fiecarei linguriţe de zahar in energie se face prin utilizarea vitaminelor B.

Cel mai bun mod de a va pastra nivelul zaharului din sange constant este sa aveti un regim alimentar bazat pe mâncăruri integrale, fructe, legume si mese regulate. Cofeina are, de asemenea, un efect direct asupra zaharului din sange si asupra dispoziţiei si ar ajuta sa fie ţinuta la un nivel minim, la fel ca si in cazul alcoolului.

Mariti aportul de crom

Aceasta minerala este vitala pentru menţinerea nivelului de zahar din sange la un nivel stabil deoarece insulina, care curata glucoza din sange, nu poate functiona cum trebuie fara ea. Cercetarile arata imbunatatiri dramatice a dispoziţiei persoanelor suferind de depresie atipica in urma adiministrarii de suplimente de crom. Depresia atipica este denumita asa deoarece oamenii tind sa câştige in greutate in loc sa slăbească, sa poftească la dulciuri in loc sa-si piardă pofta de mâncare, se simt somnorosi in loc sa nu poata dormi. Desi este numita “atipica”, este întâlnita la 24% pana la 42% dintre peroanele care sufera de depresie, prin urmare este destul de frecventa.

Informatii mai detaliate despre acest subiect puteti gasi accesand site-ul www.foodforthebrain.com.